Jesteś tutaj:Start»Pszczelarstwo»Gospodarka pasieczna»Wytapianie wosku»Jak wytopić wosk pszczeli ? - szybko, łatwo i sprawnie! FILM
sobota, 13 lipca 2013 11:57

Jak wytopić wosk pszczeli ? - szybko, łatwo i sprawnie! FILM Wyróżniony

Oceń ten wpis
(13 głosów)

Na filmie prezentuję sposób wytopienia wosku z plastrów pszczelich metodą parową przy użyciu stołu do odsklepiania ramek, palnika gazowego z termoparą i konwi ocynkowanej pełniącej rolę kotła.

Sposób prosty, wydajny i dosyć tani zakładając, że posiadasz stół do odsklepiania.

Jeżeli nie posiadasz stołu do odsklepiania, nic nie stoi na przeszkodzie wykonać sobie coś podobnego z blachy ocynkowanej.

Ważne jest aby na dno zastosować stelaż z siatką, w ten sposobów aby z wytapianych plastrów zanieczyszczenia zatrzymywały się na siatce a wosk spływał na dno urządzenia, a dalej do naczynia przez otwór w dnie.

Czytaj 12078 razy
Piotr Gierula

Witam wszystkich entuzjastów pszczelarstwa !

Sklep pszczelarskiMoje kompetencje pszczelarskie to :

Dyplomowany Technik Pszczelarz

Magister Inżynier Zootechniki
Praca magisterska z pszczelarstwa na Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie.

Obecnie prowadzę Internetowy i Stacjonarny Sklep Pszczelarski

Zaloguj się aby umieszczać komentarze

Niezbędny sprzęt

Sklep Pszczelarski Produkty:

Polecane produkty sklepu pszczelarskiego ! www.sklep.apismart.eu

  • System SPiWS1.0 - Kartony do wysyłki słoików z miodem ! [video]
    System SPiWS1.0 - Kartony do wysyłki słoików z miodem ! [video]

    Jeżeli sprzedajesz miód drogą wysyłkową, pocztą polską, lub jakimkolwiek kurierem, to wiesz, że największym wyzwaniem jest zapakowanie szklanych słoików tak, aby w nienaruszonym stanie dotarły do Twojego klienta.

    Wychodzimy naprzeciw Twoim potrzebom i udostępniamy Tobie nasz własny system opakowania słoików z miodem dbający o bezpieczeństwo wysyłanego miodu. Przedstawiamy system pakowania i wysyłki słoików z miodem w wersji Apismart SPiWS 1.0 Skrót SPiWS 1.0 - oznacza Szybkie Pakowanie i Wysyłka Słoików. Numer 1.0 oznacza, ze jest to pierwsza wersja systemu. W przyszłości zamierzamy ulepszać system. Aktualizacje będą pojawiały się pod nowym numerem, a Ty za każdym razem otrzymasz od nas informację, ze system został ulepszony. System Apismart SPiWS 1.0 ma za zadanie ułatwić Ci spakowanie i wysyłkę miodów do swoich klientów. System przystosowany jest wymiarami do słoików 0,9 Litra. Dzięki systemowi Apismart SPiWS 1.0 szybko spakujesz i wyślesz nawet ponad 200 słoików miodu dziennie bez żadnego problemu

    Czytaj więcej...
  • Feed Bee - zamiennik, substytut pyłku, który działa !

    Feedbee jest wyjątkowo smacznym i wysoko efektywnym substytutem pyłku dla pszczół, pochodzącym z Kanady. Feedbee nie zawiera pyłku kwiatowego, produktów zwierzęcych i sojowych, chemikaliów, lecz wyłącznie naturalne, roślinne składniki. Jest dokładnie tak samo odżywczy jak pyłek kwiatowy. Doskonale odpowiada potrzebom odżywczym pszczół. Feedbee nie ma żadnego wpływu na jakość miodu. Odżywiane za pomocą Feedbee pszczoły rozwijają się szybciej, są zdrowsze i produkują znacznie więcej miodu.

    Czytaj więcej...
  • Na rozwój Ciasto dla pszczół Fondant Apifonda
    Na rozwój Ciasto dla pszczół Fondant Apifonda

    Skorzystaj z NOWEJ OFERTY na ciasto dla pszczół do podkarmiania wiosennego !

    Czytaj więcej...

Najnowsze artykuły

  • Pierwszy oblot pszczół ! 16.02.2017 Pasieka Apismart Wideo Blog z pasieki Apismart
    Pierwszy oblot pszczół ! 16.02.2017  Pasieka Apismart   Wideo Blog z pasieki Apismart

    16 lutego pszczoły wykonują pierwszy masowy oczyszczający oblot po zimowli 2016/2017. Zapowiada się ładnie....

  • Wykorzystanie keramzytu w hodowli pszczół
    Wykorzystanie keramzytu w hodowli pszczół

    Keramzyt pozwala łatwo oraz dużo mniejszym nakładem pracy i czasu zadbać o właściwe karmienie pszczół. Jego istotną cechą jest to, że pływa zarówno na powierzchni wody jak i syropu, którym dokarmiane są pszczoły. Ponadto szybko nagrzewa się w promieniach słońca, dzięki czemu woda, którą pobierają pszczoły, jest częściowo ogrzana, co jest bardzo ważne w okresie wiosennym. Jednocześnie jako materiał ekologiczny keramzyt jest neutralny chemicznie - nie wchodzi w żadne reakcje z wodą ani syropem, jest więc dla pszczół całkowicie bezpieczny.

    Czytaj więcej...
  • System SPiWS1.0 - Kartony do wysyłki słoików z miodem ! [video]
    System SPiWS1.0 - Kartony do wysyłki słoików z miodem ! [video]

    Jeżeli sprzedajesz miód drogą wysyłkową, pocztą polską, lub jakimkolwiek kurierem, to wiesz, że największym wyzwaniem jest zapakowanie szklanych słoików tak, aby w nienaruszonym stanie dotarły do Twojego klienta.

    Wychodzimy naprzeciw Twoim potrzebom i udostępniamy Tobie nasz własny system opakowania słoików z miodem dbający o bezpieczeństwo wysyłanego miodu. Przedstawiamy system pakowania i wysyłki słoików z miodem w wersji Apismart SPiWS 1.0 Skrót SPiWS 1.0 - oznacza Szybkie Pakowanie i Wysyłka Słoików. Numer 1.0 oznacza, ze jest to pierwsza wersja systemu. W przyszłości zamierzamy ulepszać system. Aktualizacje będą pojawiały się pod nowym numerem, a Ty za każdym razem otrzymasz od nas informację, ze system został ulepszony. System Apismart SPiWS 1.0 ma za zadanie ułatwić Ci spakowanie i wysyłkę miodów do swoich klientów. System przystosowany jest wymiarami do słoików 0,9 Litra. Dzięki systemowi Apismart SPiWS 1.0 szybko spakujesz i wyślesz nawet ponad 200 słoików miodu dziennie bez żadnego problemu

    Czytaj więcej...

Tv Pszczelarska

Gospodarka Pasieczna

Hodowla i genetyka

Sprzęt i produkty pszczelarskie